Köpvillkor

Vid beställning från Kvibergskatterna.se träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse.
Förekommer det felaktigheter (t.ex. felaktigt pris eller tryckfel/felskrivning) i orderbekräftelsen förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Alla varor är inte förpackade då de hänger uppe i butik.
Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Tillägg, ändringar och att avbryta en order kan endast göras så länge en order inte är skickad från oss.

Priser & betalning
Priser anges inklusive moms. Avgifter för frakt tillkommer på köpbelopp under 500 kr. Den slutgiltiga kostnaden inklusive fraktavgift anges på kassasidan. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK).

Betalningsmetoder
Vi erbjuder direktbetalning till Kvibergskatternas bankgiro 646-7344, kortbetalning med VISA/MasterCard via PayPal samt hämtning i Partille eller Kviberg.

Återbetalning
Vi återbetalar pengar inom 30 dagar från den dag överenskommelse om återbetalning träffats.
Vid överenskommelse om omleverans eller avhjälpande av fel vid reklamation återbetalar vi eventuella fraktkostnader inom 30 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan.

Realisations- och kampanjvaror
Priser på kampanj- eller realisationsvaror (rea-varor) gäller till utsatt datum eller till varan har tagit slut på vårt lager. I de fall där slutdatum saknas gäller pris till vi väljer att ta bort kampanjen.

Leverans
Vi använder Posten och levererar varor över hela Sverige. Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar från det att vi mottagit en order.

Garanti
Vi tillämpar konsumentköplagens garantier. Enligt garantin har du tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Du kan läsa mer om konsumentköplagens garantier på Konsumentverkets hemsida.

Ångerrätt
Vid köp från oss har du rätt att ångra ditt köp 30 dagar från det att du mottagit varan. Utnyttjande av ångerrätten förutsätter att varan är i oförändrat skick vid retur. Du är självklart tillåten att öppna och undersöka varan så länge inte varan ellerdess förpackning skadas. Skickar du tillbaka varorna är det du som kund som står för returporto.

Returadress:

Suzanne Peters
Generalsgatan 1A
415 05 Göteborg

Du kan läsa mer om ångerrätt vid distanshandel på Konsumentverkets hemsida.

Reklamation
Det är endast ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten och inte sådana fel som är orsakade av normalt slitage.
När du upptäcker att det finns ett fel på varan och vill göra en reklamation kontaktar du oss snarast möjligt via e-post.